Zakończono prace nad rozdziałami podręcznika w projekcie MultiCultiMed

Z ogromną radością informujemy, że zakończyliśmy prace nad rozdziałami podręcznika w ramach projektu MultiCultiMed.
To ważny krok na drodze do realizacji naszej misji, którą jest stworzenie nowoczesnej i inkluzywnej edukacji medycznej, uwzględniającej bogatą wielokulturowość współczesnego świata. Dzięki zaangażowaniu ekspertów z różnych dziedzin oraz ich pasji do propagowania zrozumienia i szacunku dla różnorodności, materiały edukacyjne zespołu nabrały kształtu, który będzie inspiracją dla wielu przyszłych profesjonalistów medycznych.
W ramach projektu powstały cztery wyjątkowe rozdziały, które stanowią fundament naszego podręcznika. Każdy z nich porusza inne, ale równie istotne zagadnienia dotyczące edukacji wielokulturowej i wyzwań, jakie przed nami stawia współczesna opieka zdrowotna.
• Małgorzata Szkup: Model EMPOWER – innowacyjne ramy edukacji wielokulturowej dla studentów medycyny i nauk o zdrowiu.
• Magdalena Stankiewicz: Świadomość i tożsamość kulturowa: refleksje nad strukturami, uprzedzeniami i różnorodnością.
• Małgorzata Zimny: Różnorodność i integracja w opiece zdrowotnej. Zachowania zawodowe w kontekście różnorodności kulturowej.
• Magdalena Kuczyńska: Wielokulturowość w medycynie – zagadnienia etyczne.
Zakończenie prac nad tymi rozdziałami to nie koniec projektu. Wręcz przeciwnie – to dopiero początek kolejnych etapów, nad którymi już teraz intensywnie pracuje zespół. Celem jest stworzenie kompleksowego podręcznika, który nie tylko wzbogaci wiedzę przyszłych profesjonalistów, ale także dostarczy praktycznych narzędzi i wskazówek, jak wprowadzać idee wielokulturowości do codziennej pracy w opiece zdrowotnej.