Zakończono prace nad rozdziałami podręcznika w projekcie MultiCultiMed

17.03.2025 | Aktualności / Wydarzenia
Zakończono prace nad rozdziałami podręcznika w projekcie MultiCultiMed

Z ogromną radością informujemy, że zakończyliśmy prace nad rozdziałami podręcznika w ramach projektu MultiCultiMed. 

To ważny krok na drodze do realizacji naszej misji, którą jest stworzenie nowoczesnej i inkluzywnej edukacji medycznej, uwzględniającej bogatą wielokulturowość współczesnego świata. Dzięki zaangażowaniu ekspertów z różnych dziedzin oraz ich pasji do propagowania zrozumienia i szacunku dla różnorodności, materiały edukacyjne zespołu nabrały kształtu, który będzie inspiracją dla wielu przyszłych profesjonalistów medycznych.

W ramach projektu powstały cztery wyjątkowe rozdziały, które stanowią fundament naszego podręcznika. Każdy z nich porusza inne, ale równie istotne zagadnienia dotyczące edukacji wielokulturowej i wyzwań, jakie przed nami stawia współczesna opieka zdrowotna.

• Małgorzata Szkup: Model EMPOWER – innowacyjne ramy edukacji wielokulturowej dla studentów medycyny i nauk o zdrowiu.

• Magdalena Stankiewicz: Świadomość i tożsamość kulturowa: refleksje nad strukturami, uprzedzeniami i różnorodnością.

• Małgorzata Zimny: Różnorodność i integracja w opiece zdrowotnej. Zachowania zawodowe w kontekście różnorodności kulturowej.

• Magdalena Kuczyńska: Wielokulturowość w medycynie – zagadnienia etyczne.

Zakończenie prac nad tymi rozdziałami to nie koniec projektu. Wręcz przeciwnie – to dopiero początek kolejnych etapów, nad którymi już teraz intensywnie pracuje zespół. Celem jest stworzenie kompleksowego podręcznika, który nie tylko wzbogaci wiedzę przyszłych profesjonalistów, ale także dostarczy praktycznych narzędzi i wskazówek, jak wprowadzać idee wielokulturowości do codziennej pracy w opiece zdrowotnej.

footer background

Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie

ul. Rybacka 1, 70-204 Szczecin,
tel. 91 48 00 700 / 800, fax 91 48 00 705
NIP 852-000-67-57, Regon 000288886